Què en sabem, de l’Open Camp?

ABRIL

 

El projecte Open Camp vist a través de l’hemeroteca

6-5-2013. Creació del Consell Municipal de la muntanya de Montjuïc:

El govern municipal ha iniciat els treballs per tal de modificar el Pla General Metropolità (PGM) a l’àmbit de la muntanya de Montjuïc per ajustar la situació urbanística vigent als usos actuals que té aquest gran parc urbà barceloní de 300 hectàrees. L’objectiu d’aquesta modificació és preservar la muntanya de Montjuïc com el gran pulmó verd de la ciutat, vetllar pels usos dels diferents equipaments que hi ha ara a la muntanya i els espais públics, amb criteris de sostenibilitat, qualitat de vida per als veïns i un ús ciutadà encarat a l’oci, l’esport i la cultura.

La proposta actual, que neix amb la voluntat d’assolir el màxim consens, introdueix i recull canvis rellevants com són la incorporació i desafectació del barri de la Satalia i la supressió del Parc d’Acollida d’Animals de Companyia a la muntanya. També es preveu un augment dels sòls destinats a espais lliures i s’han clarificat els usos del parc i dels seus equipaments. El pla proposa la gestió global del parc sota la tutela d’un òrgan rector, que serà el Consell Municipal de la Muntanya de Montjuïc. Entre els objectius que persegueix el pla hi ha la garantia de la conservació de les diverses àrees d’interès natural, el foment del transport públic com a mitjà per arribar a Montjuïc i desplaçar-s’hi i la potenciació del contacte amb els barris propers.

(font: http://www.ara.cat/barcelona/Barcelona-vol-preservar-muntanya-Montjuic_0_878312262.html)

17-7-2014.  Segons la premsa, l’Open Camp és un projecte empresarial que veu la ciutat de Barcelona com “una de les millors destinacions per localitzar el primer parc del món dedicat a l’univers de l’esport internacional”. Els promotors volen “crear una nova categoria a partir de turisme d’esport i l’entreteniment” i es planteja “oferir a milions d’aficionats del món experiències recreatives i d’entreteniment relacionades amb el món de l’esport i localitzades en escenaris i instal·lacions úniques configurades com a parcs, estadis, hotels o restaurants especialitzats”:

L’empresa Open Camp S.L. va començar a promoure l’Open Camp Sportainment l’any 2012. Es tracta d’una iniciativa empresarial, científica i tecnològica per oferir a milions d’aficionats del món experiències recreatives i d’entreteniment relacionades amb el món de l’esport i localitzades en escenaris i instal·lacions úniques configurades com a parcs, estadis, hotels o restaurants especialitzats en el fenomen del temps lliure dedicat a l’esport. Un projecte que han decidit localitzar a l’Anella Olímpica de Montjuïc. 

El director general del projecte, Francesc Medina, ha dit que “el plantejament principal és crear una nova categoria a partir de turisme d’esport i l’entreteniment i a partir d’unes tendències que fonamenten el projecte, com per exemple que l’espectador sigui l’únic protagonista”.

El parc oferirà diferents espais, com l’Open Museum, on els aficionats podran observar les mans i els peus dels seus ídols, o l’Open Play, amb activitats per a poder viure l’experiència col·lectiva i la cobertura mediàtica dels diferents esdeveniments esportius. Francesc Medina ha destacat que aquests espais “configuraran” una proposta de “cultura esportiva” amb unes atraccions i activitats associades a elements com el sistema de cobertura mediàtica.

El projecte estima la presència d’un públic juvenil i adult amb l’assistència de 16 milions de persones i un impacte econòmic per a la ciutat de 52’8 milions d’euros a l’any amb la creació de 240 llocs de treball aproximadament. El preu de les entrades serà de 28 euros, un dels preus “més” baixos d’Europa, ha informat la tinent Alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasanes.

D’altra banda, el president general del projecte ha destacat que aquest juliol s’han formalitzat per escrit 24 acords específics amb partners associats al projecte, com Microsoft Innovation, el Parc Científic i Tecnològic de Catalunya, Barcelona Advance Innovation, el Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, Tui Travel, MIC Sports Services, Allianz o Randstad, entre d’altres.

(Font: http://www.directe.cat/noticia/359069/la-independencia-posa-de-moda-barcelona-un-part-tematic-de-lesport-a-lanella-olimpica)

17-7-2014. S’anuncia que L’Anella Olímpica acollirà un parc temàtic dedicat a l’esport i la tecnologia:

El parc és una iniciativa privada d’empreses catalanes i suposarà uns ingressos de 30 milions d’euros per a l’Ajuntament. S’espera la visita de més d’un milió i mig de visitants, que convertirien l’estadi en la segona atracció turística de la ciutat. El parc obrirà 230 dies a l’any i l’entrada general per a totes les atraccions costarà 28 euros, tot i que afirmen que es treballarà per intentar que els barcelonins paguin menys.

Entre les empreses col·laboradores en destaquen grans noms com Microsoft, TUI o Allianz. El contracte d’Open Camp amb l’Ajuntament és de cinc anys, i es calcula que la inversió inicial dels promotors serà de 20 milions d’euros i que es crearan 240 llocs de treball directes.

L’Open Camp serà compatible amb els grans esdeveniments esportius i musicals que s’organitzen a l’Estadi Olímpic. A més, entre els mesos de juliol i setembre, cada dia s’hi celebrarà un final de festa. Es preveu que el nou parc temàtic, declarat pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme com el projecte turístic de mes alt valor estratègic a Espanya, comenci a funcionar a partir del juliol de 2015.

(font: http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/17/estadi-olimpic-open-camp-tecnologia-esport/

17.07.14. ICV-EUiA rebutja el projecte de l’Open Camp perquè mercantilitza l’espai públic i pel seu impacte sobre l’entorn natural de la muntanya de Montjuïc i els barris del voltant; també denuncia que els grups monucipals no han pogut debatre ni modificar el projecte:

El portaveu d’ICV-EUiA a l’Ajuntament de Barcelona, Quim Mestre, ha expressat el desacord de la coalició amb el projecte Open Camp de l’Anella Olímpica que ha presentat el govern municipal, i ha assegurat que “s’inscriu en la mateixa lògica de mercantilització del patrimoni públic que està caracteritzant el mandat de Xavier Trias”.

Mestre ha assegurat que “és cert que cal cercar estratègies de dinamització de l’Estadi Lluís Companys que n’evitin la degradació”, però ha criticat “que l’aposta sigui convertir-lo en un parc temàtic privat”. El portaveu d’ICV-EUiA ha alertat a més que “en cap cas el projecte pot suposar l’ocupació o el tancament d’accessos a l’espai públic com l’esplanada de l’Estadi, la torre Calatrava o d’altres que puguin afegir-s’hi en el futur”.

Mestre ha expressat també “moltes reserves sobre l’encaix que aquesta activitat podria tenir en el Pla director de la muntanya de Montjuïc”, especialment pels seus impactes sobre l’entorn natural i sobre els barris del voltant, “als quals, com és habitual, el govern de CiU ni ha informat ni ha demanat opinió”. “Tampoc els grups municipals hem tingut ocasió de debatre i modificar el projecte al consell d’administració de BSM”, ha denunciat.

(font: http://www.apeudecarrer.cat/ca/news/icv-euia-rebutja-projecte-dopen-camp-lanella-olimpica)

1-10.2014. Randstad i Open Camp signen un acord de col·laboració per sel·leccionar  personal

Open Camp Europe se convertirá en el primer parque del mundo dedicado al universo del deporte localizado en el Anillo Olímpico de MontjuïcBarcelona, 1 de octubre de 2014.- Randstad, empresa líder en soluciones de recursos humanos, ha firmado un acuerdo de colaboración con Open Camp, compañía promotora del primer parque del mundo dedicado al deporte y ubicado en Barcelona, concretamente en las instalaciones del Anillo Olímpico de Montjuïc.

Con este acuerdo, la empresa Open Camp contratará a 130 personas a través de la unidad de Randstad Professionals, de los cuales 14 corresponderán a la línea ejecutiva de la compañía, 25 a cargos técnicos intermedios y el resto, como personal operativo del parque. Asimismo, Randstad dará respuesta a las necesidades globales en materia de recursos humanos, como la formación de los trabajadores para la adecuación a las necesidades específicas de cada puesto, y el desarrollo personal y profesional de los mismos.

Rodrigo Martín, presidente ejecutivo de Randstad, “con este acuerdo global de consultoría de recursos humanos estamos seguros de aportar las soluciones adecuadas a las necesidades de Open Camp y así, ayudar al desarrollo de una iniciativa innovadora e inédita internacionalmente a través del deporte y el emprendimiento”.

 

7-10-2014. El grup municipal ICV-EUiA a Sants-Montjuïc denuncia que el projecte no s’ha consensuat i que representa una mercantilització dels espais públics

Cristòfol Ortolà i Ortolà, del GMDICV-EUiA, Exposa que, un cop més, es presenta un cas de confrontació de models de ciutat, en què l’equip de govern presenta projectes que arraconen els veïns i no aporten creixement alhora que desballesta un model de ciutat potser imperfecte però centrat en els ciutadans i no pas en els lobbys turístics ni en la mercantilització dels espais públics. Apunta que aquesta mercantilització es pot trobar singularitzada en el projecte «Open Camp» de la muntanya de Montjuïc, on amb l’excusa de buscar estratègies de Districte de Sants-Montjuïc dinamització per evitar la degradació de l’estadi Lluís Companys s’aposta per transformar-lo en un parc temàtic privat. Es pregunta per què els grups municipals, les entitats i el veïnat han invertit temps a discutir el Pla director de la muntanya de Montjuïc si el govern presenta un projecte que no s’ha consensuat amb ningú. Critica que no s’hagi establert diàleg ni voluntat d’acord ni empatia, i que el procés no hagi estat transparent.

(font: acta del consell plenari de Sants-Montjuïc)

6-12-2014. Surt a la premsa que l’Open Camp és un dels conflictes oberts al districte de Sants-Montjuïc

[…] i a Montjuïc estan molt farts del soroll d’activitats com el Piknic Electronik a l’estiu, demanen més protecció patrimonial de la Satalia i s’oposen al pla del parc temàtic Open Camp a l’anella olímpica.

(font: http://cat.elpais.com/cat/2014/12/06/catalunya/1417882965_792202.html)

21-1-2015. Segons la FAVB, l’Open Camp és un projectes de parc temàtic d’us privat en sòl públic destinat a atraure turisme. El veïnat de Montjuïc demana un Montjuïc més verd, amb activitats compatibles amb la condició de parc; denuncia que el problema endèmic de transport públic a la muntanya no s’ha abordat i que l’Open Camp comportarà més soroll a la muntanya i més molèsties als veïns:

L’Ajuntament té al calaix tres projectes de parc temàtic d’ús privat en sòl públic destinats a atraure més turisme. Els veïns denuncien que el consistori pretén tapar dèficits històrics en punts com les vies de tren de la Sagrera, la Zona Franca o Montjuïc, i que actua sense informar els veïns que se’n poden veure afectats

Un altre parc temàtic que espera el llum verd és l’Open Camp, a l’anella olímpica de Montjuïc, que proposa un model similar als parcs temàtics de l’esport i als hall of fame americans. Una empresa privada vol obrir a l’estiu aquest centre d’oci de l’espot i la tecnologia per donar ús a unes instal·lacions buides bona part de l’any i que necessiten una inversió constant per mantenir-les en bon estat. Estarà obert 230 dies l’any i ha de permetre compatibilitzar l’ús públic i gratuït de l’anella olímpica amb la nova activitat que es desenvolupi dins l’estadi i en altres espais del seu entorn. A diferència de la pista d’esquí i del Kids Sagrera, en aquest cas no cal un concurs públic, perquè l’estadi Lluís Companys funciona en règim de concessió pública. L’empresa impulsora compta amb socis com Allianz, Microsoft, Ranstadt i Comsa Emte, perquè caldrà fer obres de rehabilitació de les infraestructures, i pagarà a l’Ajuntament de Barcelona 30 milions d’euros en cinc anys en concepte de lloguer i generarà 240 llocs de treball directes i indirectes.

Tot i que aquest projecte és aparentment menys conflictiu, els veïns de la zona aposten, com es va concloure en el procés participatiu, per “un Montjuïc més verd i on les activitats que s’hi programin siguin compatibles amb la seva condició de parc”, explica la presidenta de l’Associació de Veïns de la Satàlia i vocal de Medi Ambient de la Favb, Anna Menéndez, que afegeix que “per dur a terme l’Open Parc hauria d’estar resolt el problema endèmic de transport públic a la muntanya, que ni tan sols s’ha començat a abordar”. Per altra banda, Menéndez remarca que aquest projecte comportarà “encara més soroll a la muntanya i provocarà més molèsties als veïns que volen gaudir del parc de Montjuïc”, i avisa que els usos que es puguin programar a l’entorn “també afectaran les zones adjacents dels barris i del parc, uns danys col·laterals que l’Ajuntament no ha tingut en compte”.

Una ciutat “mercantilitzada

És cert que els tres projectes estan encallats. Però més enllà dels pros i contres dels parcs temàtics, els veïns estan molt molestos per la manera de prendre decisions del consistori al marge de processos participatius i d’anàlisis de necessitats reals de cada barri. En aquest sentit, el responsable d’Urbanisme de la Favb, Camilo Ramos, denuncia que “aquesta manera de fer fa vergonya, l’Ajuntament funciona amb secretisme i mentides i ens fa perdre temps amb reunions que després no serveixen per a res. Així ha actuat amb els tres projectes, ocultant la informació als veïns”. I sobretot, remarca Ramos, “amb les seves actuacions estan mercantilitzant la ciutat i transmetent a la gent que l’oci es paga i que és més important el turista que el veí”.

Per altra banda, el representant de la Favb avisa que “el model de ciutat que vol deixar l’Ajuntament està basat en l’espectacle turístic i la marca Barcelona a qualsevol preu”, i avisa que es prepara “una gran mobilització social per reclamar un model de ciutat sostenible i alternatiu al de ciutat mercantil actual”. De moment, ja hi ha en marxa una petició d’audiència ciutadana per qüestionar el model de ciutat turística, de marca i mercantilitzada”, rebla Ramos. El calendari és curt. El maig vinent hi haurà eleccions municipals.

(font: https://barriespaideconvivencia.wordpress.com/2015/01/21/turisme-i-veinat-una-equacio-sense-resoldre/)

18-4-2015. La premsa es fa ressò que el veïnat veu una contradicció a tenir un parc temàtic com l’Open Camp en una muntanya sobresaturada de vehicles i de visitants.

[…] segons Oriol Granados, del Centre d’Estudis de Montjuïc: “No s’han posat els mitjans perquè la ciutat s’apoderi de Montjuïc, hi va haver una època en què qualsevol equipament s’enviava a la muntanya”. De moment s’ha definit com a parc equipat i la modificació del pla general metropolità (PGM) aprovada limita la possibilitat de fer-hi més equipaments i augmenta la quota d’espai lliure. El gerent d’Hàbitat Urbà de l’Ajuntament, Albert Civit, concreta que és un pla que es farà “bé i sense córrer”, perquè es treballa sobre un terreny que ha estat “massa anys fora d’ordenació”. La discussió sobre Montjuïc és de l’any 2002 i ara la voluntat, segons el regidor del districte, Jordi Martí, és “endreçar” i “convertir Montjuïc en un espai de ciutadania”. Els veïns, però, denuncien “contradiccions” com autoritzar un nou parc temàtic a l’Anella Olímpica, un espai que fins ara era deficitari i que buscava un ens privat que el gestionés. I demanen concretar les inversions.

(font: http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Reconquerir-Montjuic_0_1341465903.html)

28-4-2015. L’urbanisme classista de Trias contra els barris, article de Janet Sanz on denuncia l’Open Camp com un projecte que genera negoci privat en sòl públic.

L’impuls d’equipaments privats en sòl públic: La proposta de fer una pista d’esquí al barri de la Marina de la Zona Franca, o un parc temàtic al Triangle ferroviari del Bon Pastor amb el projecte “Sagrera Kids”, l’Open Camp… Projectes fets a mida per generar negocis privats en sòl públic on hauríem de posar-hi equipaments públics que ofereixin serveis bàsics no la darrera ocurrència.

(font: http://janetsanz.com/2015/04/28/lurbanisme-classista-de-trias-contra-els-barris/)

5-2015. Al programa electoral de BeC apareix l’Open Camp a l’anella olímpica com un projecte “contrari al bé comú”

Els projectes contraris al bé comú són els que responen a l’interès particular en detriment de l’interès general o col·lectiu, normalment amb la voluntat de generar un negoci del qual només es beneficien unes quantes persones, de treure un benefici econòmic de coses públiques o d’aconseguir condicions privilegiades per operar amb ànim de lucre (pista d’esquí a la Marina de la Zona Franca, SagreraKids, Open Camp a l’anella olímpica, La Marina de luxe del Port, La Maquinista, Heron City, hotel Deutsche Bank, Xarxa d’aparcaments municipals BAMSA, entre altres).

Molts d’aquests projectes s’han dut a terme de manera opaca, sense participació ni un debat públic informat, per la qual cosa es fa imprescindible:

    Revisar i exposar al públic les condicions en què s’executen.
    Prendre mesures per aturar-ne l’activitat sens perjudici del conjunt de la ciutadania.
    Analitzar cadascun d’aquests processos i decisions i estudiar-ne la situació jurídica.
    Aturar o revisar segons la situació de cada cas, i sempre tenint en compte el bé comú i els interessos de la ciutadania.

(Font: https://barcelonaencomu.cat/ca/programa/navega/detall/aturar-o-revisar-els-projectes-contraris-al-be-comu)

11-7-2015. Surt a la premsa que, tot i els dubtes del govern de Colau sobre el projecte, l’Open Camp s’obrirà el 2016

[…] un projecte que esperen que el primer any sedueixi 1,4 milions de visitants i la de la ciutat de donar un ús a infraestructures deficitàries i obrir espais, sovint, tancats al públic. Ja han mantingut una trobada amb representants del govern d’Ada Colau per intentar convèncer-los d’aquesta equació, però el nou govern municipal, que posava el parc temàtic a la llista de projectes susceptibles de ser contraris al bé comú, encara no l’ha començat a valorar.

(Font: http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Messi-minuts-Al-tematic-lesport_0_1391860895.html)

18-8-2015. Un treball de periodisme d’investigació situa l’Open Camp entre els  projectes de grans complexos de lleure temàtic als Països Catalans:

[…]

A Barcelona, l’equip de govern encapçalat pel convergent Xavier Trias defensava la creació de diversos espais temàtics. Tots eren d’iniciativa privada, i almenys dos dels tres projectes van generar un fort rebuig polític i ciutadà, un fet cabdal per entendre’n la paralització. Són el parc infantil que l’empresa Barcelona Kids Entertainment pretenia fer a la Sagrera i el palau de gel que la companyia holandesa Snow World intenta promoure a la Zona Franca, de moment sense èxit. El de la Sagrera està plantejat en un solar municipal de 20.000 metres quadrats i, segons l’empresa, implicaria una inversió de 20 milions i suposaria la creació de 250 llocs de treball. El 17 de novembre, el govern municipal va retirar-ne l’aprovació del projecte de construcció de l’ordre del dia de la Comissió d’Economia per la falta de suport dels grups de l’oposició. A més a més, sis associacions veïnals van subscriure un manifest contra el projecte. El palau de gel es volia fer en un terreny propietat de l’Ajuntament i del Consorci de la Zona Franca, i aixecar-lo implicaria traslladar el Banc dels Aliments de Barcelona i les instal·lacions d’un institut, fet que motiva en gran part el rebuig de l’oposició. L’arribada de Colau a l’alcaldia ha suposat la paralització, probablement definitiva, d’aquests dos projectes. En canvi, el parc temàtic de l’esport sí avança. La companyia promotora, Open Camp SL, pretén estrenar-lo a la primavera de l’any vinent i estima la creació de 240 llocs de treball i un impacte econòmic de 53 milions anuals per a la ciutat. De moment, l’arrendament de l’anella olímpica suposa el pagament d’un cànon de 36 milions per a més de cinc anys.

(Font: http://www.elcritic.cat/investigacio/10-exemples-denganys-i-fracassos-de-parcs-tematics-molt-soroll-per-a-no-res-5100)

12-1-2016. Surt publicat al “3cat” que l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona ha firmat un conveni de col·laboració amb l ‘Open Camp per formar “els més de 100 nous treballadors que s’incorporaran pròximament al parc”.

Segons l’acord signat aquest matí pel director general d’OPEN CAMP, Paco Medina, i la directora general de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, Neli Caldentey, totes dues entitats estudiaran les millors vies de col·laboració per al desenvolupament del parc, especialment en tot allò referent a la formació i al progrés del talent dels seus professionals.

En aquest sentit, tant OPEN CAMP com l’Institut de Formació Contínua de la UB elaboraran, de manera conjunta, un programa de col·laboració per desenvolupar determinats aspectes, com ara l’assessorament en el disseny i la posada en marxa del pla de formació dels treballadors, així com de la seva avaluació i acreditació.

D’aquesta manera IL3-UB se suma a entitats com l’Observatori de la Discapacitat, Huawei, la Fundació Pere Tarrés, Eurecat, la PTP, l’INEFC o el SOC que ja col·laboren activament amb el parc de l’esport OPEN CAMP Europe.

Sobre OPEN CAMP Europe

És el primer parc del món dedicat a l’univers de l’esport que obrirà portes el proper 16 de juny a les instal·lacions de l’Anella Olímpica de Barcelona. Oferirà experiències recreatives i d’entreteniment associades a l’esport amb l’objectiu que els visitants visquin en primera persona les emocions de practicar l’esport preferit en escenaris reals on han competit els seus ídols.

Sobre l’IL3-UB, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona

És una organització que des de fa 25 anys està especialitzada a impulsar el desenvolupament estratègic de les empreses i els seus professionals. Amb una xarxa internacional de més de 5.000 experts i amb la directa col·laboració de 2.000 firmes de diferents àmbits de l’activitat econòmica, l’Institut de Formació Contínua lidera un nou paradigma en l’adquisició de coneixements, amb un fort component d’aplicabilitat i personalització dels seus mètodes, que ofereix un ampli ventall de recursos, activitats i dinàmiques de treball professionals amb provada efectivitat dins de l’entorn empresarial. Avui dia, més de 146.000 professionals de 45 països ja han confiat en l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona com a partner per al seu creixement.

(Font: http://el3.cat/la-universitat-de-barcelona-formara-els-treballadors-de-lopen-camp-de-montjuic/)

15-1-2016. Les conselleres de Sants-Montjuïc comencem a rebre del Districte convocatòria per email a reunió informativa.

Enviat el: divendres, 15 de gener de 2016 11:03

Tema: Reunió informativa Open Camp

Benvolguts/es, 
us convoquem a una reunió informativa sobre el projecte d’Open Camp que tindrà lloc el dia 27 de gener, a les 20.00h del vespre, a la Sala de Cadires Vermelles , a la Seu del districte , c/ Creu Coberta, 104.
OPEN CAMP és una iniciativa de dinamització de l’Anella Olímpica de Montjuïc que pretén recuperar l’ús pel qual van ser creades les instal·lacions olímpiques: l’esport. A partir de diferents experiències de pràctica esportiva no competitiva i adreçada a tots els públics, qualsevol persona podrà sentir les mateixes emocions que un esportista professional, en espais tant emblemàtics com l’Estadi Olímpic o el Museu Olímpic i en disciplines tant diverses com l’atletisme, el futbol, el bàsquet, l’esgrima, el beisbol o el rugbi entre d’altres. Un projecte que contribuirà a obrir instal·lacions de l’Anella Olímpica actualment tancades i augmentant el nombre d’espais visitables per a qualsevol que s’hi acosti.”
 
Esperem la vostra assistència. 
Cordialment,
21-1-2016. Article al “3cat”  anunciant que el primer parc de l’esport “Open Camp Europe” obrirà en 5 mesos a l’Anella Olímpica de Montjuïc.

El parc que rebrà 1,4 milions de visites durant els primers anys, comptarà amb 10 experiències reals, exhibicions, espectacles, espais urbans, botigues, restaurants, museus, i cada dia es farà una cerimònia d’espectacle de clausura. El director d’Open Camp, Paco Medina, ens avança alguns dels detalls del nou parc que s’inaugurarà el 16 de juny.El pròxim 16 de juny s’inaugurarà el nou parc de l’esport a l’Anella Olímpica de Montjuïc. Open Camp Europe serà pioner a tot el món i oferirà experiències esportives, amb l’objectiu que els visitants visquin en primera persona les emocions de practicar el seu esport preferit en escenaris reals on han competit els seus ídols.

“Volem crear i estructurar una oferta de lleure i entreteniment amb experiències associades al major entreteniment del món que és l’esport”, assegura Paco Medina, director d’Open Camp, qui considera que l’Anella Olímpica de Barcelona és “un continent únic, mancat de contingut pel qual es va fer, que és l’esport”. El parc que rebrà 1,4 milions de visites durant els primers anys comptarà amb 10 experiències reals, exhibicions, espectacles, espais urbans, botigues, restaurants, museus, i cada dia es farà una cerimònia d’espectacle de clausura. A més, s’ampliaran els espais verds de l’Anella Olímpica i s’incorporaran carrils per a bicicletes.

Es tracta d’un projecte sostenible que no ha comptat amb cap tipus d’inversió pública. De fet, en els darrers tres anys Open Camp ha invertit 1,2 milions d’euros, i en 18 mesos en preveu invertir 10 milions més. Medina assegura que no es desenvoluparan més infraestructures urbanístiques de les que hi ha. Les persones tindran accés a més instal·lacions sense necessitat de comprar l’entrada, de manera que s’optimitzaran espais que actualment ja existeixen, però que estan tancats com l’Estadi Olímpic, on es preveu localitzar la majoria d’atraccions i experiències esportives, l’INEFC, el Museu Olímpic, la Torre Telefónica, els camps olímpics de Hockey i Basebaall, etc. D’aquesta manera qualsevol membre de la família que visiti el parc “podrà sentir l’experiència que fins ara només l’han sentida esportistes d’elit”. El director d’Open Camp també s’ha compromès a garantir l’accessibilitat i la participació de tothom eliminant les barreres arquitectòniques. El preu que et permetrà portar una polsera per gaudir de totes les experiències durant un dia serà de 28 euros per persona, tot i que si es va en grup, aquest serà de 17,5 euros.

El parc que obrirà  durant 230 dies a l’any preveu generar un impacte de 120 milions d’euros en el conjunt de la ciutat. En aquest sentit, el districte de Sants-Montjuïc serà beneficiat. Medina assegura que després de parlar amb el teixit associatiu, veïnal i institucional dels nostres  barris avança que “l’activitat generarà riquesa, activitat, dinamisme i llocs de treball des del primer dia”. En aquests moments l’equip el conformen 90 professionals, amb una previsió d’arribar als 240 treballadors. Tot i això, segons un estudi de l’UPF un total de 950 persones, de manera indirecta i induïda, sortiran beneficiades econòmicament, comptant amb un lloc de treball. També veuen favorable una millora del transport públic en l’entorn, ja que “amb aquesta activitat farà que l’autoritat de la qual depèn el transport públic vegi que és necessari cobrir-la amb una bona freqüència i un bon servei”.

25-1-2016. Reunió informativa sobre el Projecte Open Camp a la seu del Districte de Sants-Montjuïc:

OPEN CAMP és una iniciativa de dinamització de l’Anella Olímpica de Montjuïc que pretén recuperar l’ús pel qual van ser creades les instal·lacions olímpiques: l’esport. A partir de diferents experiències de pràctica esportiva no competitiva i adreçada a tots els públics, qualsevol persona podrà sentir les mateixes emocions que un esportista professional, en espais tant emblemàtics com l’Estadi Olímpic o el Museu Olímpic i en disciplines tant diverses com l’atletisme, el futbol, el bàsquet, l’esgrima, el beisbol o el rugbi entre d’altres. Un projecte que contribuirà a obrir instal·lacions de l’Anella Olímpica actualment tancades i augmentant el nombre d’espais visitables per a qualsevol que s’hi acosti.

Per tal d’informar-vos amb més detall d’aquesta iniciativa, us convoquem a una reunió que tindrà lloc el dia 25 de gener, a les 19.00h a la Sala Anselm Cartanyà , a la Seu del districte , c/ Creu Coberta, 104

(Font: http://el3.cat/events/reunio-informativa-sobre-el-projecte-open-camp-a-la-seu-del-districte-de-sants-montjuic/)

 

28-1-2016: resposta de la consellera de CUP Capgirem a Sants-Montjuïc a la pregunta se Sants 3 Ràdio sobre els beneficis que representarà per als nostres barris l’Open Camp:

Abans que res, potser cal dir que per a moltes persones del districte saber que aviat tindrem un part temàtic a Montjuïc ha estat una sorpresa.

El govern anterior va tirar endavant amb cert secretisme aquest projecte, i és evident que sense tenir en compte els beneficis o perjudicis que pot representar per al veïnat. Aquest és un més dels projectes basats en una concepció de Barcelona com a negoci, on el turisme (i encara que no ho reconeguin així els promotors de l’Open Camp en les presentacions que van fent pels barris aquests dies) és el principal objectiu. La clientela no són els veïns i les veïnes, sinó els turistes. El benefici que se suposa que  representarà de preservar de la degradació els espais olímpics municipals, que certament potser no estan essent utilitzats cada dia, no creiem que compensi els perjudicis que un augment diari de 5 a 7 mil persones a la muntanya de Montjuïc podrà representar.

De moment, el que més ens preocupa ja no és si l’Open Camp portarà beneficis als barris. El que realment ens preocupa són els perjudicis de l’impacte que generarà tanta gent accedint a la muntanya, encara que no hi arribi tota de cop. No és normal que faci anys i panys que el barri de Font de la Guatlla, per exemple, estigui esperant un pla general, perquè per la proximitat a la muntanya pateixen el soroll, problemes d’aparcament, de trànsit i de brutícia quan hi ha grans esdeveniments.

Els barris del voltant de Montjuïc són els grans oblidats: el Poble-sec, la Font de la Guatlla, el Polvorí, Can Clos… Ningú els ha tingut en compte a l’hora de planificar l’Open Camp, un parc temàtic que potser no era precisament el que necessitava Barcelona.

El parc temàtic estava previst que s’obrís a l’estiu del 2015. Una mica abans l’Ajuntament reconeixia excés de trànsit i equipaments a la muntanya, que ja rebia uns 16 milions de visites l’any. Alguna entitat, aleshores, com l’AVV de la Satàlia, va denunciar que era contradictori autoritzar un parc temàtic de l’esport a l’Anella Olímpica. Per cert, que el veïnat també va denunciar que passés a ser de pagament l’entrada al castell de Montjuïc. Eren els anys de la Marca Barcelona a tope, tot Barcelona era un negoci.

Tornant a la qüestió, el que ens preocupa és tot això. I també que els 240 llocs de treball que diuen que proporcionarà el projecte siguin llocs “decents”, amb contractes i condicions decents.

El tema de fons és que la muntanya de Montjuïc és un espai que pertany a la gent que vivim a Barcelona. I som la gent qui l’hauríem de gestionar. Esperem que vagin canviant les formes i maneres de fer les coses a l’Ajuntament de Barcelona.

(Font: https://capgiremsantsmontjuic.wordpress.com/2016/01/28/el-parc-tematic-open-camp-a-montjuic/)

3-3-2016. L’Open Camp surt dos cops al plenari de Sants-Montjuïc: el grup municipal del PP presenta una proposició/declaració perquè es destini la meitat del canon que l’Open Camp pagarà a BSM en concepte de lloguer als barris de l´entorn de Montjuïc, i a la muntanya, i CUP Capgirem demana que es posi a disposició de tots els grups municipals el contracte de l’Open Camp.

Proposició/declaració del PP que es destini la meitat del cànon que l’Open Camp pagarà a BSM en concepte de lloguer als barris de l´entorn de Montjuïc, i a la muntanya. Tenint en compte que al mes de juny s’inaugurarà l’Open Camp, i podent preveure que els barris de l’entorn de Montjuïc seran els més perjudicats per l’augment d’afluència de visitants a la muntanya, ens sembla molt bé que la meitat del cànon del lloguer dels espais olímpics sigui destinada a aquests barris i a la muntanya de Montjuïc, un espai sobresaturat d’instal·lacions i de visitants. Ens posicionem a favor. La proposta s’aprova amb els vots de la CUP, CiU i C’s; l’abstenció d’ERC, i el vot en contra del PSC i BeC.

19-4-2016. CUP Capgirem presenta a la Comissió d’Economia i Hisenda de l’ajuntament de Barcelona una proposició/declaració de grup sobre els llocs de treball que genera el projecte de l’Open Camp:

Del Grup municipal CUP:
7.- (M1519/3114) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda:
Primer.- Que la formació prèvia que es realitzi a les persones seleccionades per part de Barcelona Activa sigui remunerada. Així mateix, que es publiqui quin programa formatiu hauran de seguir.
Segon.- Que es modifiquin les ofertes ja publicades, aclarint, a cadascuna d’elles, quin nombre de places corresponen a contractes eventuals i quantes a indefinits i quantes a jornada completa i quantes a jornada parcial.
Tercer.- Que la contractació mínima sigui del 75% del temps màxim establert, amb un sou mínim de 1.000 euros nets/mes per aquesta jornada laboral. Que s’especifiqui els contractes eventuals en quant temps passaran a contractes indefinits.
Quart.- Que es garanteixi la perspectiva de gènere en la contractació de personal. En aquest sentit, el mínim de dones contractades hauria de representar el 50% del total i també representant com a mínim el 50% en les places de responsabilitat.
Cinquè.- Que es vetlli per la contractació preferentment de joves residents al Districte de Sants-Montjuïc.
Sisè.- Que s’aclareixi en l’oferta laboral publicada si cada persona contractada disposarà d’un lloc de treball fix o serà rotatori.
Setè.- Que s’aclareixi en l’oferta laboral quin serà el conveni col·lectiu aplicable a aquest personal.

(Cliqueu per descarregar el text complet de la proposició)

 

15-6-2016. L’Open Camp al portal de notícies de Barcelona: Open Camp, benvinguts a la vostra passió!

L’Open Camp és el primer parc del món dedicat a l’univers de l’esport on es podran viure sensacions fins avui reservades als esportistes professionals i que ara es podran compartir amb la família, la parella o els amics.
Al parc de l’esport Open Camp, una iniciativa pionera al món i adreçada a tots el públics, es poden experimentar minuts de glòria en escenaris reals com l’Estadi Olímpic, el Museu Olímpic, la Torre Telefónica o els camps olímpics de beisbol i hoquei. L’Open Camp aprofita les instal·lacions de l’Anella Olímpica de Barcelona 92 per emular les fites dels ídols esportius. La diversió per a totes les edats està garantida.
Barcelona és la ciutat més dinàmica de tot el Mediterrani i una de les principals destinacions per a viatgers de tot el món. L’equipament que va servir d’escenari d’alguns dels moments clau dels Jocs Olímpics de Barcelona l’any 1992 estrena un nou capítol amb la creació del primer parc temàtic del món dedicat a l’univers de l’esport. L’Open Camp està situat a l’Anella Olímpica del parc de Montjuïc, amb una extensió de 95.000 metres quadrats, en una de les zones més emblemàtiques de la ciutat, testimoni del seu passat olímpic.
Durant la temporada alta l’horari és de 10.30 a 22.30 hores, i durant la temporada mitjana, de 10.30 a 18.00 hores. Consulteu aquí la resta d’horaris i dies d’obertura.

(Font: ttp://eldigital.barcelona.cat/open-camp-benvingut-a-la-teva-passio_357900.html)

17-6-2016. Jornades obertes de presentació. El primer “xut”

Des del grup municipal CUP Capgirem de Sants-Montjuïc rebem, com tots els altres grups, aquesta invitació:

Captura de pantalla 2016-06-14 a les 17.14.26

Agraïm la invitació però la declinem:

Captura de pantalla 2016-06-14 a les 17.15.05.png

15-6-2016. La plataforma veïnal Som Paral·lel al·lega que “les instal·lacions de la zona s’haurien d’aprofitar per fer-ne un ús comunitari enlloc de privat” i creuen que la muntanya “ofereix moltes més possibilitats més enllà d’un parc temàtic”.

[…]

Feia 5 anys que els seus promotors estaven gestant el projecte i havien recorregut mig món abans de decidir-se per la capital catalana. “L’esport és el major entreteniment del món i Open Camp ha despertat l’interès de moltes ciutats. Però el millor lloc on podíem instal·lar-lo era a Barcelona”, diu Paco Medina. L’anell olímpic de la ciutat està molt ben conservat i la zona de l’estadi actualment només acollia esdeveniments puntuals (aquest any dos concerts de Coldplay i l’espectacle de vehicles Monster Jam), que d’ara endavant no s’eliminen sinó que conviuran amb les activitats d’Open Camp.

El parc, que obrirà les seves portes el proper 16 de juny, oferirà als seus visitants l’oportunitat d’experimentar en primera persona diverses atraccions esportives i convertir-se durant una estona en els seus ídols. Tot a través de la més moderna tecnologia: hi haurà pantalles per tot arreu i els participants podran registrar i comparar els seus resultats a través d’una aplicació de mòbil. Cada atracció es podrà gaudir durant un minut, el minut de glòria, però Medina assegura que “l’experiència serà totalment individualitzada” i que “es podrà repetir tants cops com es desitgi”. Les activitats es trobaran a l’Estadi Olímpic i també a la pista de hoquei, el camp de beisbol i la torre Calatrava. Els promotors també volen incloure el Palau Sant Jordi i les instal·lacions de l’INEFC a partir de l’any que ve.

Benefici o perjudici per a Montjuïc?

Open Camp no tancarà Montjuïc. Medina insisteix en que es tractarà d’un “parc temàtic obert” i que “els espais púbics ho seguiran sent”, obrint fins i tot espais de la zona que fins al moment eren inaccessibles. Els visitants pagaran una entrada –els preus oscil·len entre els 17 i els 28 euros– i obtindran una polsera magnètica per poder entrar a les diferents instal·lacions, que es trobaran dins i fora del recinte esportiu. Els organitzadors del projecte esperen arribar, el primer any, als 1.4 milions de visitants durant els 230 dies a l’any que el parc romandrà obert: de dilluns a diumenge els mesos d’estiu i de divendres a diumenge durant la resta de l’any. Un horari que, per a Som Paral·lel, confirma que es tracta “d’un procés de museïtzació de la muntanya que pretén encara explotar el model de turisme cultural del espectacle, un model que la mateixa ciutat demana aturar, repensar i reflexionar entre diverses veus”, diuen. De la seva banda, els organitzadors asseguren que es tracta d’un projecte que generarà impacte al districte des del primer dia: “Tot el que adquirim ho comprem a la zona” i afegeixen que volen “mantenir una interacció continua amb el teixit associatiu del barri”. Davant d’aquesta darrera afirmació, Som Paral·lel explica que encara ningú ha contactat amb ells i posen en dubte que realment existeixi aquesta voluntat d’interacció.

(Font: http://zonasec.cat/open-camp-benvinguts-al-futur/)

Anuncis

3 pensaments sobre “Què en sabem, de l’Open Camp?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s